March 29, 2024

4 Sebab Kenapa Galaxy A53 5G Sesuai Bagi Peminat Mobile Legends

MLBB Galaxy A53 5G
Korang kaki main Mobile Legends : Bang Bang? Masih mencari peranti terbaik untuk bermain?

Mungkin korang boleh cuba peranti Samsung Galaxy A53 5G dimana ia membawakan banyak ciri yang menarik yang terdapat pada siri mercu Galaxy.

Memenuhi hampir semua keperluan yang diperlukan dalam sebuah peranti dengan spesifikasi terbaik dan perisian padat yang disokong secara meluas, digabungkan pula dengan set cip paling berkebolehan setakat ini – ia sememangnya peranti yang sesuai untuk pemain yang bersemangat.

Tidak kira sama ada korang seorang pemain yang gemar menghabiskan masa berjam-jam bermain Mobile Legends atau pun seorang newbie, korang kini boleh mengharapkan Samsung Galaxy A53 5G untuk meningkatkan pengalaman permainan korang.

Inilah sebab-sebabnya:

1. Membawa pengalaman bermain yang sangat nyata

Skrin Galaxy A53 5G adalah besar. Paparan Super AMOLED 6.5-inci dan resolusi HD+ Penuh, dengan kecerahan puncak 800 nit adalah terang dan mudah dilihat pada waktu siang.

Peranti ini memaparkan kadar segar semula 120Hz, membolehkan pemain menikmati prestasi permainan yang sangat lancar, dan mampu melihat gerakan pada skrin terpantas dengan jelas dan kurang kabur – dipadankan dengan pengalaman yang menggembirakan berkat skrin yang mengasyikkan, membawa pengalaman bermain yang sangat nyata.

2. Perkakasan mudah alih adalah lebih baik dari sebelumnya

Galaxy A53 5G dilengkapi dengan cip Exynos 1280 5nm yang berkuasa – menawarkan sambungan yang lebih baik dengan fps yang lebih tinggi, serta penampilan grafik yang lebih baik untuk memberi pengalaman permainan optimum yang akan membawa korang kepada kemenangan.

Pemain tegar tidak perlu risau dengan peranti menjadi panas berkat sistem penyejukan yang boleh menghilangkan haba dengan lebih cekap berbanding sebelum ini!

3. Hayat bateri yang bertahan selama dua hari

Kadar penggunaan juga sama penting terutamanya apabila anda sering menghabiskan sebahagian besar masa anda bermain permainan maya pada telefon anda. Anda tidak perlu bimbang tentang peranti anda mati di tengah-tengah pertempuran yang serius – dengan bateri 5,000mAh yang tahan lama, anda boleh luangkan lebih masa dengan telefon anda yang boleh bertahan selama dua hari.

Selain itu, jika anda kehabisan kuasa, pengecasan pantas 25W akan mengecas bateri anda sehingga penuh – membolehkan anda kembali beraksi dalam masa yang singkat!

4. Game Booster – prestasi permainan yang dioptimumkan

Tidak kira jenis permainan yang anda mainkan, Game Booster direka untuk menjadikan pengalaman permainan anda lebih baik!

Nikmati permainan maya kegemaran anda tanpa gangguan kerana aplikasi tersebut memantau cara penggunaan pada peranti anda lalu menukar tetapan peranti anda secara automatik untuk mengoptimumkan hayat bateri, suhu dan memori, sambil menyekat notifikasi untuk memastikan prestasi permainan yang optimum.

Harga Samsung Galaxy A53 5G

Samsung Galaxy A53 5G

Galaxy A53 5G kini tersedia untuk dibeli di mana-mana Samsung Experience Stores, Samsung Authorized Dealers dan Samsung Malaysia Online Store pada harga runcit yang disyorkan RM1,849.

Tambahan lagi, dari 1 April hingga 31 Mei 2022, anda akan mendapat Protective Standing Cover bernilai RM99 secara percuma dan dan diskaun 20% Samsung Care+ dengan pilihan sehingga 2 tahun apabila anda membeli Galaxy A53 5G baharu.

Lebih baik lagi, nikmati penjimatan hebat dengan promosi Purchase with Purchase “PWP” apabila anda menukar beli peranti lama anda yang layak dan terima rebat tambahan sehingga RM150 yang ditambah kepada nilai tukar beli asas.

Jom beli Samsung Galaxy A53 5G di Samsung Official Store.

Nota Kaki : Nantikan review peranti Samsung A33 5G dari Bro Framestone minggu depan ;)

Bro Framestone

Travel, Tech, Parenting dan Lifestyle Blogger di Malaysia sejak tahun 2006. 12 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)

View all posts by Bro Framestone →

One thought on “4 Sebab Kenapa Galaxy A53 5G Sesuai Bagi Peminat Mobile Legends

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *