May 19, 2024

#SahurDenganHorlicks – Pentingnya Hidangan Sihat Sewaktu Bersahur

Sahur Dengan Horlicks
GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Sdn Bhd (GSK), telah melancarkan Kempen Ramadan Horlicks, #SahurDenganHorlicks.

Inisiatif ini bertujuan mendidik ibu bapa dan juga anak-anak mereka tentang pentingnya melakukan amalan berpuasa yang sihat dan memulakan hari mereka dengan Sahur yang berkhasiat.

Kempen ini adalah kesinambungan usaha Horlicks untuk membangkitkan kesedaran tentang sarapan sihat lagi berkhasiat yang menjadi sajian makanan terpenting bagi hari itu.

Dua hidangan Horlicks akan memberi bekalan pemakanan yang menyihatkan kerana Horlicks mengandungi lebih 80% RNI (Pengambilan Nutrien Rujukan) Vitamin A, B1 dan B22,3 dan 72% RNI harian Zink,2.

Horlicks membantu membekalkan vitamin dan mineral penting untuk memenuhi keperluan pemakanan keseluruhan kanak-kanak.

Sahur dengan khasiat Horlicks

Dengan meminum secawan Horlicks semasa Sahur kanak-kanak akan mendapat sumber serabut diet yang diperlukan. Serabut boleh menyokong sistem pencernaan mereka oleh kerana berpuasa selalunya boleh meningkatkan aras keasidan perut.

Kekurangan serabut diet akan menyebabkan rasa pedih berpunca daripada pengumpulan asid. Jumlah serabut diet yang betul akan mengimbangi aras keasidan di dalam perut dan juga melengahkan kelaparan dengan mewujudkan rasa kenyang.

Horlicks melengkapkan nilai pemakanan yang diperlukan kerana Horlicks kaya dengan sumber diet serabut.

Di samping itu, Horlicks diperkuat dengan Kalsium, Vitamin D, asid folik, pelbagai vitamin dan mineral yang diperlukan supaya kanak-kanak akan sentiasa peka dan cergas di sekolah sepanjang bulan berpuasa dan menyokong pertumbuhan dan perkembangan mereka secara keseluruhan.

Kongsi Pengalaman #SahurdenganHorlicks

Sebagai sokongan kepada kempen ini, laman Facebook rasmi Horlicks akan berkongsi petua dan panduan menarik mengenai Ramadan dan memperkenalkan resipi-resipi Ramadan/Hari Raya yang berguna untuk ibu-ibu menyediakan juadah yang cepat dan mudah untuk anak-anak mereka.

Orang ramai juga boleh berkongsi resipi mereka sendiri untuk Sahur dengan memuat naik foto-foto dalam platform media sosial masing-masing menggunakan hashtag #SahurdenganHorlicks.

Ibubapa juga dijemput berkongsi pengalaman berpuasa anak-anak mereka dalam laman Facebook. Peraduan media sosial akan berjalan sepanjang Ramadan dan penyertaan terbaik akan dipilih setiap minggu.

Lima akan dipilih dan mereka akan memenangi 12 pek Horlicks Chocolate Malt. Peraduan berjalan dari 18 Jun hingga 16 Julai 2015.

Untuk maklumat lanjut mengenai Horlicks®, sila layari http://www.horlicks.com.my/my atau https://www.facebook.com/HorlicksMalaysia atau hubungi talian pengguna GSK di 1-800-88-3225 atau hantar emel kepada ml.customer-relations@gsk.com

Bro Framestone

Travel, Tech, Parenting dan Lifestyle Blogger di Malaysia sejak tahun 2006. 12 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)

View all posts by Bro Framestone →

4 thoughts on “#SahurDenganHorlicks – Pentingnya Hidangan Sihat Sewaktu Bersahur

  1. Horlick memang banyak khasiatnya… Cuma harganya lebih mahal berbanding Milo… Biasalah tu… produk yang lebih bagus sudah tentu harganya lebih mahal..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *