May 19, 2024

Pelajar Kolej Univeristi KDU Cemerlang Di Cambridge Learner Awards 2012

Kolej Univerisiti KDU berbangga dengan kejayaan cemerlang pada majlis Anugerah Pelajar Cemerlang Cambridge bagi bulan Jun 2012 yang telah diadakan di Armada Hotel, Petaling Jaya pada 22 November 2012.

Pelajar Terbaik Keseluruhan KDU UC, Jolyn Tan Lay Shian (Jurusan Sastera), pelajar tajaan JPA, telah mendapat dua anugerah dalam peperiksaan Jun 2012. Beliau telah menjadi pelajar terbaik World award for Accounting (A-Level).

Dalam masa yang sama mendapat tempat pertama dalam Malaysia – Best Across 3 A-Level Subjects.

Jolyn sekarang sedang melanjutkan pelajarannya di peringkat Ijazah dalam Perakaunan dan Kewangan di University of Warwick, Coventry.

Satu lagi pencapai terbaik adalah Wong Jian Eu, pelajar O-Levels dari rumah telah Anugerah Pelajar Cemerlang Cambridge – Top di Malaysia untuk subjek Sejarah (A-Level).

Dengan kerja keras dan ketekunan, impian Wong Jin Eu kini tercapay selepas diterima untuk mendalami Sejarah di Universiti Oxford.

Terdapat dua pelajar lain yang dianugerahkan KDU University Collage kehormatan iaitu Yvonne Ng Ee Lyn, pelajar tajaan JPA dan Song Cai Li, pelajar tajaan Petronas.

Dimana kedua-duanya memenangi Anugerah Pelajar Cemerlang Cambridge-Top in the World for Mathematics (A-Level).

KDU University Collage sangat berbangga dengan pencapaian pelajar A-Level mereka.

Program A-Level di KDU University Collage diiktiraf di peringkat antarabangsa sebagai pintu masuk ke kursus ijazah dalam pelbagai bidang.

KDU University Collage telah lama mengekalkan prestasi yang hebat dengan rekod peratusan yang tinggi pelajar mendapat semua A, sejak tahun 1983. Paling terkini bagi Peperiksaan Sesi Jun 2012 menyaksikan 40% daripada pelajar mendapat semua A dalam Advanced Subsidiary exam.

Untuk maklumat lanjut mengenai program dan aktiviti di KDU University College, anda boleh hubungi 03-77288123 / 03 7953 6688, email kepada best@kdu.edu.my, atau layari laman web rasmi mereka di
www.kdu.edu.my.

Bro Framestone

Travel, Tech, Parenting dan Lifestyle Blogger di Malaysia sejak tahun 2006. 12 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)

View all posts by Bro Framestone →

5 thoughts on “Pelajar Kolej Univeristi KDU Cemerlang Di Cambridge Learner Awards 2012

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *