March 19, 2024

Instagram Delete Akaun Palsu – Follower Berkurangan Mendadak

Follower Instagram Bro Framestone
Rasanya ramai yang terkejut baru-baru ini bila melihat jumlah follower di Instagram mereka berkurangan.

Ini kerana pihak Instagram sendiri telah melakukan pembersihan secara menyeluruh untuk memastikan pengguna sedia ada merasai pengalaman terbaik di Instagram.

Maka mana-mana akaun instagram yang rajin spam (sila berhati-hati ek. Bro dah pernah kena suspend oleh pihak instagram sebab disyaki spam orang), akaun palsu dan juga mereka yang buat post tidak mengikuti Community Guidelines dari pihak Instagram.

Nampak macam kejam, tapi itu la yang terjadi.

Perasan juga, bila akaun Instagram Bro Framestone dari 2,228 folllowers berkurangan kepada 2,083 followers.

Ok tak banyak pengurangannya. Masih lagi diangka 2,000. Nampak gayanya contest follower 2,300 instagram Bro akan ditamatkan awal, dan pemenang akan diumumkan dalam masa terdekat ini.

Korang dah join ke belum? Kalau belum, usha instagram dibawah ini.


So bagi ada yang tidak aktif atau buat akaun palsu @ fake di instaram. Jangan terkejut bila tengok akaun anda tidak wujud dah selepas ini.

Bagi anda yang tiba-tiba kekurangan follower di instagram, anda jangan risau. Ianya tidak akan memberi kesan langsung pada komen dan jumlah like pada post anda.

Bagaimanapun bagi mereka yang menipu orang ramai dengan menyatakan follower instagram mereka ada berpuluh-puluh ribu (sedangkan follower mereka adalah fake ataupun dibeli) mungkin hadapi kesannya.

Ada beberapa rakan blogger yang dianggap sebagai influence dalam dunia sosial media oleh sesetengah syarikat pengiklanan mungkin akan hadapi masalah. Bagi Selebriti rasanya mungkin tiada masalah, sebab mereka mempunyai pengikut yang tulen.

Jom lihat Top 6 Instagram Selebriti Popular di Malaysia dan berapa mereka cas untuk mengiklan di Instagram mereka.

Bro ada perasan, salah seorang rakan facebook yang mempunyai berbelas ribu follower di Instagram, tiba-tiba tinggal 3 ribu follower.

Jeng Jeng Jeng….!!

Apa-apa pun harap korang sudi follower Instagram Bro Framestone untuk mengetahui perkembangan Bro, info terkini dan juga giveaway/contest dengan hadiah-hadiah yang menarik. Jangan lupa follow :)

Bro Framestone

Travel, Tech, Parenting dan Lifestyle Blogger di Malaysia sejak tahun 2006. 12 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)

View all posts by Bro Framestone →

20 thoughts on “Instagram Delete Akaun Palsu – Follower Berkurangan Mendadak

  1. ha;a. pagi tadi pun fyna perasan ada perubahan kat instagram. ok lah tue kan bro. tapi kalau tengok kat follower fyna, xde perubahan sangat.

    1. Now nak jadi blogger atau seorang social media influecer perlu mempunyai akaun sosial media yang aktif dan ramai follower…

      Now susah nak dapat projek jika berharap pada blog sahaja.

  2. Biarkan instagram buat kerja dia dulu. Pastu kita plak buat pembersihan. Mana-mana akaun yg kita follow tak aktif berkurun lama, boleh la unfollow.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *