4,911,615 total views, 6,095 views today

Teh O Pekat – Penawar Cirit Birit


Teh pekat jadi peneman sehari dua ini.

Akibat cirit birit yang tak terkawal, silap hari bulan memang kena pakai diapers.

Sehingga kini, belum pasti apa puncanya. Tertiba je jadi macam nie, ke sebab tempoh hari Bro ter……. Abaikan je la he…23x

Ok, tak susah pun nak buat teh o pekat.

Kalau ada teh dalam bentuk uncang, itu lagi senang.

Masukan 1 uncang teh dalam cawan, dan bubuh air panas. Tak perlu masukkan gula atau perasa tambahan.

Bila nampak warna teh jadi pekat semacam, dah boleh start minum. Jangan minum berlebihan, risau anda ada masalah untuk membuang air besar pula nanti.

Selamat mencuba…

Bicara Bro : Minum teh o pekat tak boleh ubati sakit cirit birit. Tetapi ianya dapat mengurangkan kadar anda ke bilik air dan juga memekatkan bahan buangan anda.

So xde la asik meleleh je, bila anda tak sempat nak sampai ke bilik air he..23x

Sediakan juga pil “Charcoal” di rumah sekiranya perlu. Sekurang-kurangnya ia boleh meneutralkan racun dalam sistem anda. Murah je, dan boleh didapati di farmasi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 Responses to Teh O Pekat – Penawar Cirit Birit

  1. iena says:

    alalala cian nye saket pewott :P
    untung la wofe nurse, mesti dpt tips dr kak ira kan(^_~)

  2. akubiomed says:

    Cara paling senang kalau sudah tak ada Pil Chikit Teck Aun. Salah satu petua pucuk jambu pun boleh dikunyah untuk melegakan masalah sakit perut. Air basuhan beras pun boleh diminum untuk atas masalah cirit birit ini.

    Apabila kena cirit birit perlu minum air banyak untuk mengelakkan hidrasi.
    akubiomed recently posted..Projek hujung minggu membuat nugget Teddy Bear

  3. cik akak says:

    Bila ada petua cam nie..laju-laju je cik akak nak komen.
    Memang berkesan..kawan pun salu soh buat teh pekat begini bila perut naik meragam

  4. Mazni Azmi says:

    Cirit birit salah makan elok jumpa doktor tuan

    :)
    Mazni Azmi recently posted..Pakai Tudung Tapi Masukkan Dalam Baju? Boleh Ke?

  5. Sally says:

    get well soon bro..hehehe…! :)

  6. Rosmiza Ali says:

    Ceri beri? Salah makan ke apa bro? Huhu.. Get well soon..

  7. sbb tu tgh jual teh ni.. :P

  8. Ahmad says:

    Klau tak ada teh, boluh pake air salt/garam
    Ahmad recently posted..Obat Herbal Penyakit Jantung Koroner

  9. Arieon says:

    Kalau tak bertambah baik juga elok pergi jumpa doktor. Mana tau sakit lain pula…
    Arieon recently posted..Tips peperiksaan atas talian Penguasa Kastam W41

  10. dayangdeno says:

    Betul… sampai skrg kalau ceri beri mesti teh o pekat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge