17,167,087 total views, 607 views today

Penyakit Orang Baru Nak Kaya

Travel, Parenting dan Lifestyle Influencer di Malaysia. 7 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)

Penyakit orang baru nak kaya, sudah berangan nak itu nak ini.

Lebih kurang macam angan-angan Mat Jenin. Belum apa-apa sudah fikir nak itu nak ini.

Persoalannya di sini, Kenapa orang bila nak kaya mesti nak rumah besar, kereta besar. Tapi tak nak isteri besar?

Bicara Bro : Kalau niat dah bukan-bukan, sebab itu Allah tak izinkan anda menjadi kaya. Ada sebab kenapa Allah SWT meletakkan anda pada kedudukan anda sekarang.

Lagi satu, jangan biarkan keturunan anda mewarisi hutang anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 thoughts on “Penyakit Orang Baru Nak Kaya

  1. hoho..gambar tu aku suka.

    1. Bro pun suka gambar itu juga 🙂

  2. gambar tue pun dah bagi mesej kan… kita kena ukur baju dibadan sendiri.

    1. Yup, memang ada mesejnya…

  3. Jangan biarkan keturunan anda mewarisi hutang anda =)

    1. He..23x tetapi ramai je yang suka warisi hutang kepada keturunannya…

  4. Betul tu… Saya setuju… Saya suka dengan gambar tu… 😉

  5. baru berangan jadi kaya dah fikir macam2 kan..kalau dah kaya,tak taulah fikir ape pulak…hehehe

    1. Dah kaya rasanya dok fikir macam mana tak nak jadi miskin kot

  6. Fitrah hidup. Konon sebelum jadi kenyataan kena ada angan2 baru motivasi diri utk kerja lebih.

    1. Kalau dah kaya dapat isteri besar pun boleh jadi slim…

  7. kapitalis o kapitalis!

  8. Godaan zaman sekarang ramai yang lepas tamat pengajian terikat dengan berhutang.

  9. apakah yang di maksudkan dengan isteri besar?
    hahaha…

    keinginan je semua tuh..simpan duit nanti boleh buat haji…

  10. ada jugak penyakit mcm ni ye

  11. kaya itu juga satu ujian allah… allah boleh ambil sekelip mata kekayaan

  12. Kie selalu pegang kata-kata ayah kie…

    “Risau kalau kita kaya macam orang lain, takut kita xnampak masjid dah”..

    Kata2 ayah tu buat kie xfikir rezeki kekayaan macam orang lain dapat.. dan bersyukur dengan apa kie dapat.. apa kie usaha itu lah hasil-Nya…

  13. orang kaya nampak senang di luarnya.. di dalam hati siapa tahu..

  14. baru nak kaya dah belanja beli macam2 . kira balas dendam dulu2 tak dapat nak beli .

  15. terima kasih pak ustaz..dalam maksudnya..

  16. maszull

    assalamualaikum bro…betul2 tu kalau niat x betul mmg x dpt nyer…;)

Leave a Comment