You are here
Home > Vlog > Panduan Pemilihan Pemimpin PRU13 Oleh Mat Luthfi

17,438,825 total views, 2,680 views today

Panduan Pemilihan Pemimpin PRU13 Oleh Mat Luthfi


Sempena Pilihan Raya Umum ke-13 ini

Mat Luthfi sekali lagi mengeluarkan video panduan “Memilih Pemimpin untuk Noobs”

Banyak sebab beliau mengeluarkan video ini. Sebab ramai yang terlalu taksub dengan parti politik sehinggakan terlepas pandang seseuatu yang penting dalam memilih pemimpin terbaik untuk mereka.

Tak semestinya parti terbaik terdiri dari pemimpin yang terbaik.

Dan tidak semestinya parti yang kurang baik terdiri dari pemimpin yang kurang baik. Ada pros dan kons di sini.

Apa yang dinyatakan oleh Mat Luthfi dalam video ini ada benarnya.

Kadangkala kita kena buka minda dan pandangan kita. Kita boleh nampak mana pemimpin yang betul-betul boleh memimpin kita, masyarakat, agama dan negara.

“Kita sama-sama rakyat jangan bergaduh teruk-teruk sangat. Kemungkinan besaq bila kita susah nanti kawan kita yang kita duk bermusuh tu yang akan datang tolong, bukan pemimpin :)”

– Mat Luthfi –

Antara dialog yang terbaik dari Mat Luthfi ditujukan kepada mana-mana pemimpin yang kalah dalam pilihan raya akan datang.

“Kenapa ni dato’?”
“Aku kalah pilihan raya”

“Rilex la..”
“Rilex??”

“Kalau aku tak ada kuasa macam mana aku nak bantu rakyat?”
“Tak semestinya ada kuasa nak bantu rakyat, ada je ramai individu dalam kumpulan tak perlu kuasa boleh bantu rakyat”

“Iye??”
“Iyeeee…”

“Kenapa aku tak pernah dengar pun??”
“BUKAN SEMUA ORANG NAK BISING BILA NAK BUAT BENDA BAIK!”

Selamat mengundi buat semua rakyat Malaysia 🙂

Bro Framestone
Travel, Parenting dan Lifestyle Influencer di Malaysia. 7 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)
http://www.hyebro.com/

6 thoughts on “Panduan Pemilihan Pemimpin PRU13 Oleh Mat Luthfi

Leave a Reply

Top