1,658,066 total views, 3,155 views today

Remaja Perempuan 12 Tahun Berkahwin Elak Maksiat

Perkahwinan adalah jalan penyelesaian terakhir bagi mengelak berlaku perkara yang tidak diingini iaitu maksiat.

Ini yang diperkatakan oleh Mohd. Fahmi, 18 suami kepada pengantin perempuan Nur Fazira Saad yang berumur 12 tahun.

Pasangan ini mengambil jalan nekad dan berani untuk berkahwin bagi menguji sejauh mana kesetiaan mereka menghadapi cabaran hidup bersama.

Dia bersyukur bila keluarga isterinya memberi keizinan kepada mereka untuk bernikah. Dia yakin pendapatannya sebanyak RM1,000 sebulan hasil bekerja membantu bapanya menguruskan kebun kelapa sawit cukup untuk menampung kos kehidupan bersama isterinya.

Bicara Bro : Kebanyakan keluarga tidak membenarkan anak mereka untuk berkahwin awal dengan berbagai alasan.

Tetapi membenarkan anak mereka keluar dengan pasangan sehingga lewat malam tanpa bertanya apa alasan mereka balik lewat etc.

Dan ini menyebabkan ramai remaja dan pasangan muda terjerbak dengan maksiat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Responses to Remaja Perempuan 12 Tahun Berkahwin Elak Maksiat

  1. Pisyek says:

    bagus betul parent dorang ni kan… ekeke :D

  2. wazy says:

    Kahwin muda memang elok,kalau dah ada calon apa salahnya,hehe
    wazy recently posted..Doaku Untukmu Palestin

  3. fadilpenyu says:

    ha. macam ni la bagus. tapi yang tak bagusnya, ada plak suara sumbang yang caci herdik pasangan ni. padahal buat benda baik ni. manusia.

  4. maszull says:

    assalamualaikum bro…mmg elok la kalau mereka dah berkahwin…mcm tu lebih baik dr membiarkn mereka melakukan perkara2 yg diingini…

    budak2 skg ini semakin dilarang semakin suka mereka melakukannya…:)

  5. relevan says:

    Janji terbaik utk elak buat Maksiat ..

  6. lokman says:

    bila orang tak kahwin lagi sibuk tanya, bila lagi? bila lagi? .. bila kahwin awal mcam ni plak mula lah orang mengata awal sangat laa dan macam2 lagi.. Padahal berkahwin ini banyak kelebihannya.

    • Betul itu, orang yang dah kahwin je tahu nikmat perkahwinan itu.

      So kalau diri belum kahwin lagi, jangan dok sibuk nak tanya orang lain bila nak kahwin. Baik tanya diri sendiri dulu.

  7. akubiomed says:

    Kalau beranggapan dengan berkahwin boleh mencegah maksiat ia patut disokong. Ada pasangan muda diluar sana suka test market kononnya hendak mencari keserasian ada yang menganggap pasangan mereka sekadar hiburan sahaja.
    akubiomed recently posted..Misi hack blog Akubiomed

  8. Ladfe Amir says:

    in shaa Allah..Allah akan menjaga pasangan ini kerana berkahwin secara sah bg mengelak berlakunya maksiat. comel juga si pengantin perempuan.

  9. Dkna Abza says:

    mudanya… Jika niat mereka tu baik, pasti Allah akan buka pintu rezeki pasangan ini.. InsyaAllah..

  10. ArmyRnw says:

    Mmg patut pun kalau kwen awal nk elak maksiat .. sy dgn kekasih sy berjanji xkan terlanjur, tp bila ada depan dia, mmg xtahan sgt … huhuhu … hrp2 kmi cepat berkahwin. Amin.

  11. ArmyRnw says:

    Thanks for the feedback .. :) .. Apa2 pun semoga perkahwinan awal ini dpt mengelakkan perbuatan terkutuk itu .. Pesanan kpd diri sendiri & seluruh umat Islam :-D

  12. jay says:

    ada niat baik tetapi di halang keluarga dgn berbagai alasan..macamana tu??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge