You are here
Home > Bersama BroFramestone > Isu Panas Bersama BroFramestone > Dendam Punca Dirang Dibunuh Dan Dibakar

17,678,298 total views, 7,308 views today

Dendam Punca Dirang Dibunuh Dan Dibakar

Dendam punca Nurul Nadirah Abdullah yang lebih mesra dipanggil Dirang dibunuh dah dibakar.

Mangsa dipercayai dicekik sampai mati sebelum mayat kanak-kanak malang itu dimasukkan ke dalam lubang dan dibakar di kawasan perumahan terbengkalai di Nusa Damai, Masai.

Mengikut sumber memberitahu,

Seorang daripada empat suspek yang ditahan mengaku membunuh Dirang, dengan cara mencekik mangsa

Suspek yang tinggal tidak jauh dari rumah mangsa mendakwa dia bertindak demikian kerana dendam selepas pernah dihina dan dipandang rendah oleh nenek mangsa.

Bicara Bro : Kalau berdendam sekali pun, lepaskan pada mereka yang sepatutnya.

Bukan pada mereka yang tak bersalah. Kalau terikut sangat perasaan amarah dan dendam, itu semua adalah hasutan syaitan yang mahu kita hilang pertimbangan dan melakukan sesuatu tanpa berfikir panjang tetapi akhirnya memudaratkan diri.

Al-fatihah buat arwah.

Kita sebagai manusia, jangan hina atau pandnag rendah orang lain. BagiNya kita sama sahaja, sama ada beriman atau tidak kepadaNya.

Bro Framestone
Travel, Parenting dan Lifestyle Influencer di Malaysia. 7 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)
http://www.hyebro.com/

21 thoughts on “Dendam Punca Dirang Dibunuh Dan Dibakar

  1. Al-fatihah..
    Jay nak bg satu pendapat…Jangan sesekali memandang hina atau rendah pada seseorang..setiap individu ada kelebihan dan kekurangan..kalaulah kita nak megah2 apa yang kita ada sekrang ni adakah di alam barzakh kelak akan ditanya berapa bnyk hartamu di dunia??tiadakkan??semua akan ditanay benda yang sama seperti yang lain..Jadi jgn sesekali emmandang hina pada org lain..

    Begitu juga pada si pelaku..Tidak berperikemanusiaan langsung..budak sekecil itu yang menjadi mangsa dendamnya..itu org kata ikut hati mati..ikut nafsu lesu..

    ~sedih~

  2. harap si pembunuh mendapat balasan yang sewajarnya, agak ragu-ragu dengan undang-undang di malaysia.. kalau ikut islam, harus dihukum bunuh si pembunuh ni.. kita tengok macam mana nanti..

    al-fatihah kepada arwah

  3. ya allah. apa jenis manusia yg berdendam dan sanggup membunuh budak umur 5 tahun. she’s young, lom matang lgk kot. pity her.

    semoga pembunuhnya mendapat hukuman yg setimpal.

    apa2 pun moga2 rohnya ditempatkan bersama2 org beriman. bersemadilah dgr aman. al-fatihah.

  4. salam bro…wah memang kejam pembunuhnya.tp ape kaitan pula dgn bapa dirang yg dikatakan suspek. ramai org kecoh kononnya ini kerja along sebb bapanya pnjam wang dr along.rekaan semata-mata rupanya.thx 4 the info.

    1. ha’a ada dengar gak diorg kata sbb ayh dia pinjam dr along ……sungguh kejam.anak kecil yg suci bersih jd mangsa…….bunuh dgn kejam plak tu. siap bakar…kejam

  5. ee mmg bangang manusia mcm ni..erh bkn manusia lg..da jd binatang da..klu ko kt dendam ko culik je la nenek dia..yg ko gi culik cucu die knape..mmg dasar binatang betollllll

Leave a Reply

Top