April 20, 2024

Bro Framestone

Travel, Tech, Parenting dan Lifestyle Blogger di Malaysia sejak tahun 2006. 12 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)

View all posts by Bro Framestone →

13 thoughts on “Bila Anda & Rakan Anda Jatuh Hati Pada Orang Yang Sama

  1. walaupon tadi da komen kat fb bro… tapi nak komen kat blog jugak… heheheh…

    saya xpenah lagi mengalami situasi yang kawan sendiri meminati orang yang same… tapi kalau saya dalam situasi itu saya rasa saya mengalah kot.. biarkan saya pendam perasaan ini sorang2.. xsanggup nak saketkan hati kawan sendiri… sebab kalau kawan gadoh macam mane pon kita masih boleyy jadi kawan dia… kaalu kekasih 2 belom tentu dia nak jadi kawan kita kan??? tapi jodoh ajal maut sumer ditangan yang MAHA ESA…

  2. Mengalah je. Bergantung jugak yang diminati tu minat kat siapa. Kalau dah suka sama suka, yang satu lepaskan je lah. Apa guna nak gaduh-gaduh pun.

  3. pernah merasainya dulu.. tapi buat tak tahu je.. walaupon member baik sndr minat kat awek, buat cool sudah~ hati kita utk menyukai seseorang tak boleh disekat. x kan nak marah kat member tu pulak sebab dia minat kat awek kita.perasaan dia, itu hak dia.. lagipon awek tu bukan hak kita selagi x kawen.. kapel je pon.. last2 awek tu kawen ngan orang lain.. skrg, 2-2 pon x dapat~ hahaha

  4. kalau pihak yang lagi satu tu dah suka sama suka…saya undurkan la diri…buat apa nak rebut laki kan..

    Tapi kalau laki tu cintakan saya dan bukan cintakan rakan baik saya then saya akan suruh laki tu je yang direct jelaskan keadaan kat kawan baik saya tu..

    anyway semuanya terpulang pada jodoh.

  5. bagi saya perkara macam ni dah selalu terjadi..cuma kita yang tak tahu sebab kawan-kawan selalu rahsiakan siapa yang diminatinya..
    kalau ada jodoh tu adalah bro. tak ada cari lain lah..hehe

  6. depends la dgn keadaan..kalau dia sekadar syok sendiri, just go ahead la..tapi kalau dua2 dah sama2 suka, better tarik diri dari sakit kemudian hari.. sakit putus cinta ni tahap mana je la kan.

  7. erm…pernah alami masa zaman kanak2 dulu..masa tingkatan 1..sy minat budak lelaki tu dan die tahu..tp malangnye dia suka kat kawan baik sy..dan selamba jek dieorang jadi couple..mula2 macam tak boleh terima, tapi lama2 ok jek..

    bila ingat2 balik, rasa macam entah ape2 jek..tapi kelakar le bila ingat semula..plus malu yang amat..asyik trfikir macam mana sy boleh minat gile kat budak lelaki tu..walhal bukan ensem pun! hahahahaha.. :p

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *