17,148,505 total views, 3,894 views today

[Tazkirah] Jodoh, Ajal & Maut Di Tangan Tuhan

Travel, Parenting dan Lifestyle Influencer di Malaysia. 7 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)


Ketetapan hakiki,

Jodoh, ajal dan maut di tangan tuhan. Kita sebagai hambanya perlu menerima dengan hati yang terbuka. Jangan salahkan takdir semata-mata.

Semalam,

Bro berkesempatan untuk keluar bersama kenalan semasa kecil. Banyak cerita dikongsikan. Kemudian kami didatangi oleh kenalan bro semasa berkerja tahun 2005 dulu.

Dari situ,

Terbawa-bawa cerita mengenai jodoh sehinggalah terbuka cerita mengenai ajal & maut.

Pucat muka bro, bila mengetahui salah seorang kenalan sekerja bro yang bro kenal sejak tahun 2005 telah terlibat dalam kemalangan jalan raya betul-betul selepas bro berhenti kerja di situ.

Al-fatihah buat arwah.

Bicara Bro : Bro berusaha menjadi yang terbaik. Dalam masa yang sama, bro menerima yang terbaik buat diri bro.

Jika dia yang terbaik untuk mu, maka terimalah ia seadanya. Jika itu yang dijodohkanNya untuk diri kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 thoughts on “[Tazkirah] Jodoh, Ajal & Maut Di Tangan Tuhan

  1. perjalanan hidup kita telah ditentukan olehNYA. Kita perlu redha sentiasa dengan setiap apa yang berlaku kerana semuanya demi untuk kebaikan kita 🙂

    1. Bro Framestone

      🙂 betul tue kasih… bro terima seadanya

    2. tu yg terbaik kan bro 🙂

  2. mastura

    emo sat bila baca entry bro ni…bila pikiaq bab2 ajal, bila-bila masa ja..bila bab jodoh lagi la sedih..wuwuwuwuw…

    1. Bro Framestone

      la nape nie mastura… cer cite dengan bro

    2. tension r bro dengan laki yg selalu tak jujur ngan kita….adehhh….rosak jiwa ceni…penat lak rasa…

  3. yup..ajal maut jodoh pertemua semua dah ditetapkakan oleh-Nya.
    kita sebagai hamba ni kena la menerima qada dan qadar dgn seadanya.

    1. Bro Framestone

      bro terima seadanya

  4. ajal maut dan soal jodoh semua ditangan Allah..
    yang penting diri sentiasa diperbaiki.sentiasa beringat..
    dugaan dari Allah akan datang bila2 untuk menguji..

    1. Bro Framestone

      Thank reena

  5. agak agak bile erk jodoh zana nak sampai ? kehkeh ,. SPM pun belom lepas ==’

    moh la tinggal kan kutukan bernas d entry terbaru zana

    http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/adore-with-him.html

    1. Bro Framestone

      lepas spm.. kahwin je la.. jgan lupa amik kursus perkahwinan ek

  6. kita tak boleh salahkan takdir, tetapi kita yang patut mengubah takdir. kalau kita sendiri tidak berubah macam mana nak dapatkan yang terbaik untuk diri kita.

    1. Bro Framestone

      betul tue…

  7. Sama-samalah kita berusaha jadi yg terbaik…

    1. Bro Framestone

      harapnya cam tue la kan

  8. Ajal maut tak de sape dapat ramal…
    lengkapkan dengan amal di dada…

    1. Bro Framestone

      amal masih belum mencukupi 🙂

  9. ajal maut, jodoh pertemuan semua di tangan tuhan….bilalah saya nak jumpa hilman yong saya ni….

    1. Bro Framestone

      jumpa bro…?? xnak jumpa ke..??

  10. a’a, semuanya di tangan tuhan. aturan dia semestinya yang terbaik. DIA je yang tau apa yang terbaik untuk hambaNya.

    1. Bro Framestone

      betul tue…. so jangan salahkan takdir huhuhu

  11. Yes, we have to follow everything but Allah has given us “armor” right? so used that “armor” to change your life….think positive, InsyaAllah everything will be fine…..

Leave a Comment