1,765,364 total views, 22,417 views today

[Tazkirah] Jodoh, Ajal & Maut Di Tangan Tuhan


Ketetapan hakiki,

Jodoh, ajal dan maut di tangan tuhan. Kita sebagai hambanya perlu menerima dengan hati yang terbuka. Jangan salahkan takdir semata-mata.

Semalam,

Bro berkesempatan untuk keluar bersama kenalan semasa kecil. Banyak cerita dikongsikan. Kemudian kami didatangi oleh kenalan bro semasa berkerja tahun 2005 dulu.

Dari situ,

Terbawa-bawa cerita mengenai jodoh sehinggalah terbuka cerita mengenai ajal & maut.

Pucat muka bro, bila mengetahui salah seorang kenalan sekerja bro yang bro kenal sejak tahun 2005 telah terlibat dalam kemalangan jalan raya betul-betul selepas bro berhenti kerja di situ.

Al-fatihah buat arwah.

Bicara Bro : Bro berusaha menjadi yang terbaik. Dalam masa yang sama, bro menerima yang terbaik buat diri bro.

Jika dia yang terbaik untuk mu, maka terimalah ia seadanya. Jika itu yang dijodohkanNya untuk diri kamu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 Responses to [Tazkirah] Jodoh, Ajal & Maut Di Tangan Tuhan

  1. puteri kasih says:

    perjalanan hidup kita telah ditentukan olehNYA. Kita perlu redha sentiasa dengan setiap apa yang berlaku kerana semuanya demi untuk kebaikan kita :)
    puteri kasih recently posted..Cabaran 16: My Best Friend

  2. mastura says:

    emo sat bila baca entry bro ni…bila pikiaq bab2 ajal, bila-bila masa ja..bila bab jodoh lagi la sedih..wuwuwuwuw…

  3. RerameUngu says:

    yup..ajal maut jodoh pertemua semua dah ditetapkakan oleh-Nya.
    kita sebagai hamba ni kena la menerima qada dan qadar dgn seadanya.
    RerameUngu recently posted..Buat Renungan Di Hari Jumaat

  4. reena says:

    ajal maut dan soal jodoh semua ditangan Allah..
    yang penting diri sentiasa diperbaiki.sentiasa beringat..
    dugaan dari Allah akan datang bila2 untuk menguji..
    reena recently posted..maaf~ reena tak bisa memilih dia…

  5. zana says:

    agak agak bile erk jodoh zana nak sampai ? kehkeh ,. SPM pun belom lepas ==’

    moh la tinggal kan kutukan bernas d entry terbaru zana

    http://syazanasani88.blogspot.com/2011/07/adore-with-him.html

  6. kita tak boleh salahkan takdir, tetapi kita yang patut mengubah takdir. kalau kita sendiri tidak berubah macam mana nak dapatkan yang terbaik untuk diri kita.
    Hazmin Hamudin recently posted..Gunung Berapi Lokon Di Sulawesi Indonesia Meletus

  7. Enchik Nine says:

    Sama-samalah kita berusaha jadi yg terbaik…
    Enchik Nine recently posted..Tarikh-tarikh Peperiksaan Kementerian Pelajaran Malaysia 2011

  8. simanis says:

    Ajal maut tak de sape dapat ramal…
    lengkapkan dengan amal di dada…
    simanis recently posted..Bingkisan Untuk Wanita

  9. zahidahwahid says:

    ajal maut, jodoh pertemuan semua di tangan tuhan….bilalah saya nak jumpa hilman yong saya ni….
    zahidahwahid recently posted..Wedding Dream

  10. eiela says:

    a’a, semuanya di tangan tuhan. aturan dia semestinya yang terbaik. DIA je yang tau apa yang terbaik untuk hambaNya.
    eiela recently posted..Penggunaan dan Pemilihan Email

  11. Ayuni says:

    Yes, we have to follow everything but Allah has given us “armor” right? so used that “armor” to change your life….think positive, InsyaAllah everything will be fine…..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge