You are here
Home > Bila bro Framestone Berkata-kata > Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bangga berbangsa Melayu

17,440,034 total views, 3,889 views today

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bangga berbangsa Melayu

Nik Abdul Aziz dilaporkan berkata,

beliau tidak bangga berbangsa Melayu kerana bangsa itu datang secara automatik dan dalam Islam tiada bangsa yang lebih dan jika ada pun, ia adalah bangsa Arab.

Bicara Bro | If xsalah bro, Al-Quran di turunkan kepada bangsa Arab kerana mereka merupakan bangsa yang mudah hilang pertunjuk & lupa diri.

Tiada pula yang ingin menyatakan Yahudi itu bangsa yang mulia. Sedangkan dalam sejarah, bangsa mereka lagi banyak dipilih menjadi nabi & rasul.

Akhirnya,

Yang ingin menjatuhkan agama Allah datang dari golongan Yahudi juga.

Bagaimana pula dengan bangsa yang beragama islam..??

Hanya islam pada nama sahaja.

p/s- entry ini tidak berbentuk politik, so komen dalam bentuk politik tidak akan di layan. Sekadar berkongsi info yang mungkin terlepas pandang.

Bro Framestone
Travel, Parenting dan Lifestyle Influencer di Malaysia. 7 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)
http://www.hyebro.com/

10 thoughts on “Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bangga berbangsa Melayu

  1. slm bro, sy ade terbaca, yg menyatakan Nik Aziz bukanlah bermaksud nk kata die xbangga jadi melayu.. cuma die nk stresskn yg die lagi bangga utk mngtakan die bngga, as muslim…

    sy bukanlah penyokong NiK Aziz @ sesape.. cuma rsnya media mmg memainkan peranan besar dlm hal ni..
    dan.. setahu sy juga, dr apa yg sy blajar.. islam di turunkan kpd Arab people sbb mereka mmpunyai ingtn yg sgt kuat.dorang hafal ayat quran wif heart. sbb tu Allah anugerahkan dorang keistimewaan tu utk preserve Quran.

    wallahualam.. sy cuma berkongsi dr apa yg sy tau.. no offence ya.. 🙂

    1. he..23x no problem

      mmg bangsa arab merupakan bangsa yang bijak pandai, diberikan rezeki yang melinpah ruah olehNya..

      tetapi ada sifat buruk sejak azali mengenai bangsa ini.. mereka tidak pernah menunaikan janji & juga mudah lupa diri…

      sebab itu kesemua kitab diturunkan kepada mereka dahulu…

      pe2 pun thank coz sudi jejak blog bro nie 🙂

    1. tapi ramai yg xbersyukur…

      terutama pasal kes budak UM murtad sebab putus cinta….

      bro xsempat nk wat entry pasal tue lagi

  2. hmm knp ek buat entry pasal nik aziz tiba2 ni. mcm anti dg org cmt je?
    kenapa tak buat pasal najib je? hihi… :p

    **to me,dia berbangga jadi org islam sebab melayu ni hanya pada nama je. stgh org, nama je melayu… tetapi perangai tak macam islam.

    ape2 pun terpulang. 😉

  3. Assalamu’alaikum bro~

    Lama tidak meninggalkan jejak bertulis di sini. Heh. ^^ Tidak terlambat lagi nak ucap selamat hari raya. Minta maaf dan minta angpau. Erk! Tersasul pula.. ^^

    Tiada apa pada bangsa itu jika tiada nilai-nilai agama di dalamnya. Maka, bangsa itu akan terhapus sendirinya.

    Inikan bangsa, hatta ramai lagi orang Islam yang mengaku diri sebagai Islam tapi tidak pula melakukan hak agama. Maka, begitulah jua.. Agama itu hanya akan tinggal nama sahaja.

    Berkenaan bangsa arab. Mereka kasar, tetapi mereka juga lembut jiwanya jika mendengar ayat-ayat al-Quran. Seperti orang melayu sendiri, ada juga yang bersifat di luar keterbatasan manusia. Maka, begitu juga orang arab.

    Dalam agama juga ada menyuruh supaya mencintai bangsa sendiri. Juga mencintai negara sendiri.

    Apa yang saya tahu, saya menghargai bangsa saya. Dan saya sangat bangga menjadi seorang Muslim.

    Im Proud to be a Muslim! Yeaay! 😀

Leave a Reply

Top