Namewee

Rasanya, ramai yang mengenali beliau, stories banyak pun x guna juga,

Kalau ada yang tidak kenal tue, memang dia lost di dunia dia sendiri la ek. [Kalau artis tue, korang amik port ek]

Yang ingin bro kongsikan di sini adalah mengenai;-

Puan Hajah Siti Inshah Mansor

Tuan Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman Putra Kulai Johor, Pn Hajjah Siti Inshah Mansor DG48 telah dikritik hebat oleh Hindraf, DAP, PKR dan PAS.

Ini kerana dianggap seorang pengetua bersikap perkauman dalam satu situasi di sekolahnya.

Kronologi peristiwa ini bermula dimana Puan Hajah Siti Inshah iaitu pengetua cemerlang negeri Johor yang cuba mendisiplinkan para pelajarnya dengan ucapan yang dikatakan berbaur perkauman.

Ucapan tersebut telah menimbulkan kemarahan para pelajar berbangsa Cina dan India. Lantas laporan polis telah dibuat bagi menyatakan rasa tidak paus hati.

Beliau berucap tentang konsep 1 Malysia bersempena dengan sambutan bulan kemerdekaan dengan memberikan analogi seperti berikut

Pelajar Cina tidak diperlukan di sini (Malaysia) dan boleh pulang ke China di samping menyamakan gelang yang dipakai penganut agama Hindu yang dipakai oleh pelajar India seperti rantai anjing dan amat menjijikkan.

Saya bawa kereta Proton Saga, Ah Chong dan Muthu menumpang dalam kereta saya. Kami sama-sama menuju ke satu destinasi tetapi itu tidak menjadikan Ah Chong dan Muthu memiliki kereta Proton Saga tersebut kerana saya tetap pemandu.

Lirik di dalam lagu “Nah!! -Mamewee”

Fuck racist, fuck you,

Nah siti insyah , nah sucks banana
Nah kpm nah, nah kurang ajar
Nah siti insyah , nah sucks banana
Nah kpm nah nah diam diam lah,

Ada satu orang cacat, namanya siti
Tapi siti inshah bukan siti nurhariza
Dia suruh orang cina semua balik cina.
Dia tolong promote kapal terbang air asia.

Ei guru besar, you otak sudah rosak
You tak baca ? siapa buat Malaysia kaya?
Oh! Buku sejarah takde tulis lah!
Tapi ada internet mah!
u Tengok uporn saja har?

Haha! Sapa kasi dia jadi guru besar?
Haha! Siapa ajar dia mulut macam lampa?
Haha! Siapa cakap semua orang mesti puasa?
KPM har? Atau tourism Malaysia?

Wa pun ada kawan baik orang melayu
Wa pun suka minum sirap bandung
Tapi sekarang wa mahu cakap sama dengan U
Wa orang pendatang?
U betul pengKONGKAMlah?

Nah siti insyah , nah sucks banana
Nah kpm nah, nah kurang ajar
Nah siti insyah , nah sucks banana
Nah kpm nah nah diam diam lah,

Nah siti insyah , nah sucks banana
Nah kpm nah, nah kurang ajar
Nah siti insyah , nah sucks banana
Nah kpm nah nah diam diam lah

Kredit info kepada Afzaiafandi dan juga lirik kepada Zikrihusaini [tengok nama mu dah naik di blog bro]