1,568,452 total views, 3,815 views today

Fadhilat Meninggal Pada Hari Jumaat

Al-Fatihah buat Arwah Din Beramboi @ nama sebenarnya Mior Ahmad Fuad Mior Badri yang kembali ke rahmatullah kira-kira jam 12.30 tengah malam tadi di Hospital Selayang.

Rasulullah SAW ada bersabda, maksudnya:

“Sesiapa yang meninggal dunia pada hari Jumaat atau malamnya, diangkatlah daripadanya akan azab kubur.”

Sabda Rasulullah SAW dalam riwayat yang lain, maksudnya:

“Sesiapa yang meninggal dunia pada hari Jumaat atau malamnya, nescaya dituliskan oleh Allah baginya pahala syahid, dipelihara daripada seksa kubur, dengan syarat dia beriman.”

Jangan melawak “Tak lama dah tue. Tinggal beberapa jumaat je”

Or – Tinggalkan solat Jumaat lebih dari 3x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 Responses to Fadhilat Meninggal Pada Hari Jumaat

  1. sharamli says:

    alfatihah

  2. aie89 says:

    btol tu..

    org ske berguro cm tu “Tak lama dah tue. Tinggal beberapa jumaat je”

    hm.. tp jrg dgr org guna. buktinya bru awl tahun ni tau maksud dia. 1st time dengo, cm pelik je Huhu…

    • Bro Framestone says:

      orang bergurau cam tue selalunya dorg mengingatkan untuk diri mereka sendiri..

      tp jgn la melawak jika anda pun sedikit xmengingatinya

  3. Anis Diyana says:

    alfatihah.sedih kehilangan.T___T

  4. ieda says:

    Al-Fatihah…semoga roh nya dcucuri rahmat dan ditempatkan dengan org beriman…

  5. poyaty says:

    al fatihah. sunyi dari klaka pak din yg sgt klaka

  6. Izzan Aufa says:

    moga roh arwah dirahmati Ilahi…

    sedihnya…coz mmg suka dgn lawak2 dia…alfatihah…

    • Bro Framestone says:

      tue la…

      teringat lagi die menari reramai atas pentas time Idlan nyanyi time final raja lawak

  7. atie says:

    persiapkan diri. bila2 masa saja boleh kembali kepadaNya

  8. ReD says:

    takziah untuk klurga allahyarham din beramboi. smoga rohnya arwah dicucuri rahmat…al-fatihah…

  9. syazni says:

    semoga arwah ditempatkan dikalangan org beriman.. terasa sangat kehilangan dia..

  10. suezen says:

    my frenz nyer mak pun meninggal td..al Fatihah

  11. pijah says:

    alfatihah. semoga rohnya dicucuri rahmat darinNya

  12. sahir says:

    teringat akan arwah ayah aku.. dia meninggal 3 bulan lepas.. baru seminggu ak masuk kolej.. hari jumaaat jgak..

    • Bro Framestone says:

      al-fatihah buat arwah

      kita as anak patut bersyukur coz ibu bapa kita pergi bertemankan keistimewa & fadhilat mati di hari jumaat

  13. suri says:

    Al-fatihah semoga rohnya di tempatkan pada gologan org2 yg beriman.AMIN.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge