Jard & BroFramestone

Kami duta product Gatsby, berbaloi untuk dimiliki dengan hanya menukar kupon. Tak pasal-pasal, hari2 bro bergaya ala Gatsby [tapi cam sama je cam biasa, cuma bau sahaja berubah].

Masih lagi berkisar tentang Gatsby Deodorant Street Fair yang berlangsung di Times Square

Ini salah seorang blogger yang bro terjumpa dengan penuh drama di event itu.

Insan yang bernama Jard – Just Another Regular Dudette

Tika bro tengah runsing mendengar bebelan si dia bro [bro suka membebel tapi xsuka dibebeli]. Tanpa ku sedari, sepasang mata bertemankan lensa [yang dipinjam] merakam gambar aksi terlampau ku

Sekali ku pandang, terbaca lirikan bibirnya yang mengungkap satu perkataan “Bro” sambil berlalu pergi & ianya membuat diriku kejang tidak terkata

“Siapakah itu”, bisikan ku tanpa suara

“Siapakah itu”, rungutan si dia bro sambil jari jemarinya mencari lemak di perut ku untuk dijadikan mangsa cubitan cintanya.

“Entah” ringkas jawapan ku, walaupun padat ianya tidak mampu memuaskan hatiku dan hatimu.

Bingkas kami berdua bangun, mengejar pemilik bayang yang mula hilang di sebalik metropolitan manusia berbaju merah yang tidak sesekali ingin berundur walaupun perintah dikeluarkan oleh Kerajaan Thailand. Ini kerna mereka tahu ianya tidak berkesan ke atas mereka yang berada di Malaysia.

Walaupun rupamu tidak ku kenali, baju mu serupa dengan baju orang sekelilingmu, tudungmu mampu membuat diriku terpaku.

~bersambung~

sambungan boleh di baca di sini.

p/s- sikit2 sudah, bro bukan penulis novel.

Maaf Jard kerna membuat dirimu merajuk, bukan salah bro tidak mengenalimu. Even bertahun kita bersembang di blog. Tidak sesekali pun bro tahu mukamu mahupun muka buku mu.

So cam mna bro nak mengecam mukamu.

Pe2 pun bro ingin meminta maaf diatas ketelanjuran bro mengecewakan mu. Sedangkan dirimu sentiasa memberi ruang kepada bro.

*************************************

Bro masih lagi frust kerna tidak selucky mereka yang mendapat wii, acer ferrari, gps, blackberry etc….

Bro juga frust kerna tidak memenangi contest yang Jard anjurkan dan diserikan dengan hadiah yang gempak-gempak juga.

Bro juga ingin meminta maaf buat rakan-rakan blogger yang bro tidak tegur [takut orang ingat bro nak ngorat] atau tersenyum [bro kekadang bermuka garang]