You are here
Home > Uncategorized > Payung Emas

17,455,830 total views, 8,299 views today

Payung Emas


Jika seorang isteri merelakan suami bernikah lagi satu…

mereka akan mendapat payung emas sebagai hadiah di hari akhirat kelak..?

Bro xnk merapu rapan di pagi ini, Bro pun xterlintas untuk bertazkirah di pagi ini. Sekadar berkongsi cerita.

Segalanya berkenaan dengan payung.

Payung ape??

facebook payung

Bro Framestone
Travel, Parenting dan Lifestyle Influencer di Malaysia. 7 tahun berpengalaman sebagai Social Media Consultant. Mempunyai seorang isteri dan 2 orang anak (belum plan nak tambah lagi)
http://www.hyebro.com/

22 thoughts on “Payung Emas

  1. Payung-sangat peting dlm musim ujan la nie..
    Payung emas-Tak ramai perempuan yg mendambakan nak dapat payung emas..
    Payung-simbolik untuk pelindungan..
    Payung..romantikkan kalo jln dlm ujan kongsi payung ngan tersayang..
    Payung..kadang-kadang lelaki malu nak pakai payung..lebih suka pakai Sweater tau baju ujan pi redah ujan..
    Payung..perempuan suka payung yg comey-comey..
    Payung..puteri lilin tak penah lekang dgn payung..

    peh sekali die berbicara pasal payung di blog bro la pulak

  2. simboliknya bila time perarakan pengantin selalu pakai payung emas.. siap ada rambu ramba…

    kawin mudah tp bertanggungjawab dgn perkhwinan tu yg susah…

    he..23x kite nnt kahwin pakai payung putih kot… nk lagi best pilih payung hitam he..23x

    tggjwab la yang menjadi pengukur ketakwaan kita kepada allah… itu la tugas kite sebagai khalifah

  3. yalah betul lah bro..kalau isteri 1/2/3 benarkan suaminya kawin lain insyaAllah dapatlah payung emas d akhirat kelak…dengan syarat mestilah adil,mampu dll =)

    insya’lah huhuhuhu tgk la klu mampu… klu xmampu. pe lg..potong la

  4. bg la payung emas 88 karat skali pon..
    tetaaappp xnk bermadu..hee~

    he….23x tue baru di beri sesuatu di akhirat tetapi tidak mahu… mybe payung tue xnmpk skrg kan

  5. hahah. kalu ada payung xkene ujan ke? sapa kata… ujan sekunk ni kalu ada payong pun abeh seme basah. lencun. kasut lencun. kaen lencun. amek le payong besaq canne pun.

    err..suka betul orang laki2 ni nak kasi pempoan dapat payong emas, derang xsedar kang nanti derang bakal dapat batang penyapu.. ;p

    [ada je isteri bermadu yang bahagia kan 😉 ]

    tue mknye payung xberkualiti.. lagi2 la kalu payung pinjam yang tak reti nk dipulangkan…

    yup ada isteri yg dimadukan bahagia… yang duka pasti ada silap dimana2… islam tidak menyusahkan umatnya kecuali ianya di salah gunakan (begitu juga dalam politik)

  6. yup syg mak u sntiasa ade…..memang kne mrh je.smpai dh biase….nk wat cm ne…

    huhu bab2 payung emas nie kalo d bincagkan meluas…rase cm nk bukak topik ni kat forum je

    bukak la topik ini di forum ek… di alu2 kan

  7. walaupun madu tu dikatakan manis, semoga Allah jauhkan naz. sebab tak mau hati sakit di dunia ni..

    bermadu dikatakan manis kerna ianya menguji tahap keimanan seseorang.. xkisah lelaki atau perempuan… adakah iman kita kuat atau terlalu mengikut kehendak atau hasutan syaitan…

    yang membuat si isteri mendapat payung emas bila die
    – mengizinkan
    – tidak mengabaikan tanggungjawab pda si suami
    – tidak mengaibkan si suami mahupun madu
    – menjaga kehormatan dan keharmonian rumah tangga
    Insya’lah payung emas untuk mereka di akhirat sana

  8. payung mas yeh…. kedai mas mana yang jual payung mas tu…. nak gak tengok. mana tau terbukak lak hati nak hadiahkan kat abe ….. agak2 diterima tak pemberian payung mas tu.

    ops payung mas tue xde jual kat mne2 he…23x bg je kat abe payung petronas ke payung avon ke… asalkan xbasah kne hujan je

  9. payung ye.. hmm, payung.. emm, payung emas..
    emm.. susah nk jawab perlu ke tidak ni..
    hmm.. camne eh..
    adeh, taboley taboley..
    even sharing is caring, sharing is loving..
    xleh lagi ni..
    :p

    he..23x ala boleh la huhuhu

Leave a Reply

Top