boleh aku pegang tangan kau
boleh aku pegang tangan kau

Assalamualikum wbt & salam 1Malaysia

Sekadar membuka kisah dongeng di sebalik buku sejarah STPM (ade ke subject sejarah untuk STPM) meneliti satu persatu peristiwa yang tercatit di sebalik propaganda jiwa dan juga kecurangan yang ternyata.

Aku tahu kau tiada tempat berpaut mahupun tanjang untuk menahan mu dari jatuh hanyut dari kekejaman dunia.

Aku tahu kau tiada tongkat untuk menampung beban yang ko pendam di hati, di jiwa tanpa kekuatan dan dorongan dari seseorang yang mampu menahan mu dari tersungkur dari perjalanan hidup mu.

Tanpa diri kau kau mungkin tidak berdaya menempuh ketipuan dan ketidak benaran dunia yang sedikit demi sedikit menyingkir mu dari laluan hidupmu.

Tika tiada insan memandang mu, hadir seseorang dalam keadaan serabut dan tidak terurus. Tersekat2 nafasnya tercari-cari jasad mu yang mula lemah di tikam naluri duniawi.

Lalu terpancur keluar dari mulutnya,

“Aku ingin menjadi insan yang kau suka.” sambil menitiskan air mata kelakiannya

Walaupun jawapan dari mulut mulut kedumu tidak ternyata, insan tersebut tidak sesekali berganjak kebelakang sedangkan ada segelitir terkapai2 ingin mencapai dirinya

Akhirnya, terpancur keluar dari mulut mu,

“Boleh aku pegang tangan kau” sambil diri mu menghulurkan tangan mu mencapai tangannya.

Rupanya tiada yang bertepuk sebelah tangan. Cuma kehilanagn sebuah tali persahabatan yang dibina atas nama kejujuran dan kemesraan yang direstui oleh keluarga

p/s- based on the truth stories (jangan tanya kisah ape… wat2 faham sudah he..23x)